Skip to content Skip to footer

Vacature Marketing manager

  • Hair Science Institute is al meer dan 25 jaar een wetenschappelijke pionier op het gebied van haartransplantaties, met Hair Science Clinics in Maastricht, Amsterdam, Londen en franshise partners wereldwijd. De basis van ons succes ligt in onze unieke, zelf ontwikkelde HaarStamcel Transplantatie (HST) methode, welke garant staat voor de meest patiëntvriendelijke behandeling en natuurlijke resultaten.

Voor ons hoofdkantoor in Maastricht, zijn wij per direct op zoek naar een gedreven Marketing Manager om ons merk te versterken en internationaal verder uit te bouwen. Als gedreven marketingexpert, zorg jij ervoor dat onze doelgroepen ons weet te vinden en onze autoriteit in de markt blijft groeien.

Wat ga jij doen?

Als marketing manager ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de klantwaarde van bestaande cliënten, toename van marketing efficiëntie door het aantrekken van nieuwe leads en cliënten. Hiervoor is het van belang dat je weet wat cliënten willen. Wat zijn hun afwegingen? En nog veel belangrijker, hoe bereik je hen? Op basis van deze informatie zet je een marketingstrategie uit en tuig je offline en online campagnes op die voor onze doelgroepen van toepassing zijn.

Je krijgt veel vrijheid, verantwoordelijkheid en de kans om mee te bouwen aan het succes en de toekomst van ons bedrijf. Werken bij Hair Science Institute betekent werken in een hecht teamverband, zowel met de directie en management alsook met de medische teams.

Jouw verantwoordelijkheden

• Vertalen van de bedrijfsstrategie naar een marketingstrategie en jaarplan. Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan.

• Je komt met duidelijke voorstellen en initiatieven, welke ervoor zorgdragen dat marketing een toegevoegde waarde is binnen onze organisatie.

• Ontwikkelen en implementeren van de algehele marketingstrategie, met focus op online kanalen, sociale media, SEO, SEA en content marketing.

• Creëren en beheren van marketingcampagnes die gericht zijn op het aantrekken van leads en het vergroten van de conversieratio.

• Beheren en monitoren van advertentieplatformen. Werken met Google AdWords, Google display ads, Native ads, Social media en YouTube ads.

• Analyseren van markttrends, concurrentie en gebruikersgedrag en online data om onze positionering en strategie continu te optimaliseren.

• Optimaliseren van de customer journey, aan de hand van de klantbehoefte en signalen voortkomend uit website-rapportages.

• Schrijven en redigeren van redactionele en wetenschappelijke content

• Samenwerken met externe leveranciers zoals marketingbureaus, mediabedrijven en celebraties / influencers om de zichtbaarheid van onze klinieken te vergroten.

• Onderhouden van mediarelaties, pers en vakbladen.

• Leveren van marketingsupport en delen van kennis aan buitenlandse partners en klinieken.

• Toezicht houden op het marketingbudget en zorgen voor een effectieve inzet van middelen.

• Rapporteren van campagnes, marketingacties en resultaten aan het managementteam, en zorgdragen voor duidelijke voorstellen en marketinginitiatieven ter optimalisatie.

• Deelname aan (inter)nationale beurzen om ons merk en expertise te promoten.

Wat breng je mee…

Een afgeronde hbo-opleiding in Marketing, Communicatie of Commerciële economie.

• Minimaal 5 jaar aantoonbare, relevante werkervaring in sales en marketing.

• Diepgaande kennis van digitale marketing, inclusief CMS, SEO en SEA, social media, e-mailmarketing en content creatie. Dat is een pré.

• Sterke analytische vaardigheden en ervaring met het meten van campagne-effectiviteit.

• Creativiteit en een hands-on mentaliteit, gecombineerd met een proactieve en resultaatgerichte instelling. Je houdt van het uitvoeren van operationele taken.

• Uitstekende communicatieve vaardigheden. Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Duits en Frans is een plus.

• Je houdt van dynamiek: je kunt gemakkelijk schakelen tussen verschillende taken.

• Kennis van trends in de marketing en medisch-cosmetische sector is een plus. 

Goede basiskennis

Als marketing manager beheers je een goede basis kennis van verschillende soorten software:

• CRM-software, zoals Pipedrive en Medicore.

• E-mail marketing software, zoals Active Demand.

• Marketing Automation t.b.v. marketing funnels, lead workflows, zoals DDM Tools.

• Social Media Management, zoals Hootsuite en Ocoya.

• Content Management Systemen, zoals WordPress en Odoo. 

• SEO en SEM Tools, zoals Yoast, GA4 en Google Ads.

• Analytics en Data Visualization, zoals GA4 en Hubalz.

• Design en Creatieve Tools, zoals Canva, Photoshop, Illustrator en Première Pro

 

Wij bieden jou:

Excellente primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden. De sfeer is open en informeel, met ruimte voor eigen initiatief.

• De functie is ingeschaald op € 4.665 – € 6.150 bruto per maand op basis van 40 uur per week, afhankelijk van je opleiding en ervaring.

• Je ontvangt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de intentie tot een contract voor onbepaalde tijd.

• 24 verlofdagen op basis van fulltime.

• Pensioenopbouw.

• Woon-werkvergoeding met een maximum van € 130,- netto per maand.

• Leuk en klein team, korte lijnen, informele (maar ook commerciële) werksfeer.

• Een werkomgeving waarin ondernemerschap en eigen initiatief zeer gewaardeerd worden.

• Veel vrijheid en kansen: we vinden het leuk als je zelf projecten initieert en kansen aangrijpt.

  

Lijkt werken bij Hair Science Clinic jou wel wat?

Mail ons je CV en motivatiebrief en we nemen snel contact met je op. 

Over Hair Science Clinic

Hair Science Clinics vind je over de hele wereld. Onze klinieken in Amsterdam en Maastricht (Nederland), Düsseldorf (Duitsland), Londen (Engeland), Milaan (Italië), Cap d‘Antibes, Parijs (Frankrijk), Dubai (Verenigde Arabische Emiraten), Jakarta, Bali (Indonesië) en Hongkong (China) voerden samen al meer dan 20.000 haartransplantaties uit.

De basis van ons succes is de unieke, gepatenteerde HaarStamcel Transplantatie (HST)-techniek, die je alleen in onze klinieken kunt ondergaan. HST benut op slimme wijze het regenererend vermogen van de menselijke stamcel. De kern van deze revolutionaire techniek is dat maar een deel van een haarfollikel – en niet de hele haarfollikel – nodig is om één of meerdere haren te vormen.

HST is de meest doeltreffende ingreep om haar te verdichten en volume te creëren. De geoogste grafts (haarfollikels) zijn superklein, waardoor de inplant fijnmazig en natuurlijk ogend is. Getransplanteerde haarfollikels blijven een leven lang haar produceren. HST wordt beschouwd als het neusje van de zalm op het gebied van haartransplantaties.